Dupa 34 de ani, un adolescent ajunge la “ecranul final” în NES Tetris

tetris

În data de 21 decembrie 2023, BlueScuti, un adolescent de 13 ani, a realizat o performanță remarcabilă în lumea jocurilor video, doborând o barieră stabilită de 34 de ani în urmă. Cu o partidă care a durat 40 de minute și a înregistrat 1.511 linii, BlueScuti a devenit primul om care a ajuns la “ecranul final” al celebrului joc NES Tetris, provocând prăbușirea jocului prin atingerea limitelor sale funcționale.

 

Evoluția Tehnicilor de Control

Pentru mulți ani, fiecare joc standard NES Tetris se încheia în același mod: un bloc ajungea în partea de sus a ecranului și declanșa un mesaj “game over”. Acest lucru s-a schimbat în 2023 odată cu performanța senzațională a lui BlueScuti.

Descoperirea cheie a fost tehnicile avansate de control, de la hipertapare la recent dezvoltata tehnică de “ruletare”. Până acum câțiva ani, comunitatea Tetris presupunea că este imposibil pentru un om să depășească 290 de linii. Drumul către primul “ecran final” al lui NES Tetris evidențiază scena surprinzător de robustă și progresele semnificative ale comunității competitive într-un timp relativ scurt.

De la Hipertapare la Ruletare

Odată ce un jucător atinge nivelul 29 pe NES Tetris, viteza jocului atinge maximum posibil. Hipertaparea, o tehnică care implică vibrații rapide ale degetului pe direcțiile D-pad-ului, a fost prima modalitate cunoscută de a depăși limitele impuse de joc.

În 2011, cunoscutul jucător Tetris, Thor Aackerlund, a realizat o performanță de hipertapare la nivelul 30. Cu toate acestea, a fost doar în 2018 când Joseph Saelee a dominat Campionatul Mondial de Tetris Clasic, utilizând această tehnică. Până în 2020, Saelee a atins nivelul 35, iar EricICX a realizat prima performanță la nivelul 38.

În 2021, a apărut o nouă tehnică de apăsare rapidă a butoanelor, numită “ruletare”, care a adus o nouă dimensiune pe scena Tetris. Combinând o prindere specială cu atingeri rapide ale controllerului NES, jucătorii puteau manevra piesele la viteza nivelului 29 chiar și atunci când tabla era completă. Cu ajutorul acestei tehnici, Cheez a atins nivelul 40 în 2021.

De la Glitch-uri la “Ecranul Final”

Odată cu extinderea duratei jocului în moduri neașteptate, au apărut și fenomene neobișnuite începând cu nivelul 138, unde o eroare de byte overflow determină jocul să citească zone nedorite de memorie ca date de paletă de culori. Acest glitch devine problematic la nivelul 146, când piesele devin aproape invizibile pe fundalul negru al jocului.

În noiembrie 2022, PixelAndy a ajuns la nivelul 148, doar pentru a fi oprit de o altă problemă cu paleta de culori. Aceste evenimente au fost devastatoare, deoarece bariera finală a Tetris-ului NES era la doar câteva niveluri distanță.

BlueScuti și Ecranul Final

În data de 21 decembrie 2023, BlueScuti a reușit să ajungă la nivelul 153, la doar 18 linii distanță de primul punct posibil de prăbușire a jocului. Apoi, totul s-a întâmplat: BlueScuti a reușit să ajungă la nivelul 155, depășind orice așteptări. Cu toate acestea, jocul nu s-a prăbușit imediat; BlueScuti a obținut accidental o eliminare “triplă” pentru a ajunge la nivelul 155 în loc de “singurul” care ar fi provocat prăbușirea instantanee a jocului. A trebuit să lupte încă câteva secunde cruciale până când jocul s-a prăbușit în cele din urmă la nivelul 157.

Concluzie

Cu primul “ecran final” confirmat, Tetris NES s-a alăturat jocurilor precum Pac-Man și Donkey Kong, unde alegerile de programare au impus o limită funcțională asupra duratei extinse de joc. Spre deosebire de acele jocuri, unde jocul se prăbușește întotdeauna la același nivel specific, Tetris are o variație care schimbă modul în care poate funcționa jocul extrem de târziu, așa cum a demonstrat recordul lui BlueScuti la nivelul 157.

Întrebări Frecvente (FAQ)

1. Cine este BlueScuti și ce l-a motivat să atingă această performanță?

BlueScuti este un adolescent pasionat de Tetris, care s-a alăturat scenei competitive în 2021. Motivația sa este dragostea pentru joc și dorința de a depăși limitele stabilite.

2. Cum a afectat BlueScuti comunitatea Tetris?

Realizarea sa a deschis discuții despre modul în care comunitatea gestionează turneele și provocările, având în vedere durata extinsă posibilă a jocurilor.

3. Care este următorul pas pentru comunitatea Tetris după această realizare?

Comunitatea se confruntă acum cu întrebarea cum să gestioneze jocurile extreme în turnee și cum să prevină duratele excesive.

4. Există alți jucători care încearcă să atingă performanța lui BlueScuti?

Da, câțiva jucători de top se alătură cursei pentru a vedea cine va atinge următorul “ecran final”.

5. Cum ar putea afecta această performanță direcția viitoare a jocului Tetris?

Este posibil ca programatorii să ia în considerare aceste realizări și să aducă modificări pentru a menține echilibrul în competiții și pentru a menține interesul comunității Tetris.