E3, Legendarul Târg de Jocuri, a Ajuns la Sfârșit.

e3 se incheie

Un Capitol Se Închide: E3, Istoria și Declinul său

Electronic Entertainment Expo (E3), cunoscută odinioară drept cea mai mare convenție și platformă media a industriei de gaming, a ajuns la final. După peste două decenii de organizare a unui eveniment care a fost o vitrină centrală pentru industria jocurilor video din SUA și global, Asociația Software de Divertisment (ESA) a decis să încheie E3.

Motivele Declinului

O combinație de noi competiții, retrageri ale partenerilor, schimbări în obiceiurile publicului și perturbări din era pandemiei au condus la prăbușirea E3, punând capăt unor ani de încercări de a readuce la viață evenimentul care a debutat în 1995.

Oportunități Noi și Evoluția Online

Cu noile oportunități online, conferințele video furnizează informații direct audienței, fără costurile asociate cu participarea la un târg, cum ar fi taxele pentru standuri, costurile de călătorie și termenele stricte pentru prezentări. În 2011, Nintendo a deschis drumul cu formatul “Direct”, o conferință video ce anunța noi jocuri și produse.

Impactul Plecării Sony și Ascensiunea Altor Evenimente

Decizia Sony PlayStation de a părăsi evenimentul în 2018 a declanșat un efect de domino, cu alți furnizori și companii retrăgându-se treptat. Geoff Keighley, fost colaborator E3, a anunțat că renunță la colaborarea cu ESA, organizând cu succes propriile evenimente, precum Summer Game Fest.

Era Fără E3: Provocări și Oportunități

Ultimele ediții ale E3, inclusiv cea din 2019, au permis accesul publicului larg pentru a stimula interesul. Pandemia a exacerbate problemele E3, cu carantinele forțând editorii de jocuri să adopte formatul online, cu succes variat.

Un Tribut Industriei Gaming

Într-un interviu pentru The Washington Post, Stanley Pierre-Louis, președinte și CEO al ESA, a recunoscut circumstanțele care au afectat participarea. “Companiile au acum acces la consumatori și la relații de afaceri prin diverse mijloace, inclusiv prin propriile prezentări individuale.”

E3: O Evoluție Remarcabilă

Înainte de E3, jocurile video erau expuse la Consumer Electronics Show din Las Vegas, dar industria a fost marginalizată. E3 a fost creată ca o expoziție comercială pentru a aduna comercianții cu editorii și creatorii de jocuri.

Impactul Pandemiei și Competiția din Partea Altor Evenimente

Începând cu 2020, în plină pandemie COVID-19, E3 a anulat sau amânat evenimentele fizice, organizând doar o versiune online în 2021. În 2022, ESA a anunțat că E3 se va întoarce anul următor, dar a anulat ulterior ediția din acest an din lipsă de interes. Totodată, ascensiunea Summer Game Fest, condus de Geoff Keighley, a contribuit la declinul E3, cu evenimentul său în persoană din 2022, ce a avut loc în perioada obișnuită a E3.

Viitorul Gamingului: Un Drum Neclar

Desfășurarea eforturilor de a înlocui E3 este în desfășurare. Ceremonia Game Awards a captat mult din puterea culturală a E3, dar a fost criticată pentru accentul pus pe reclame și marketing.

Pierre-Louis afirmă că închiderea E3 înseamnă că afacerea jocurilor video “a înflorit în moduri diferite”. “Oricare dintre aceste companii majore poate crea o prezentare individuală și, de asemenea, se poate asocia cu alte evenimente din industrie pentru a prezenta varietatea de jocuri,” a spus el.

5 Întrebări Despre E3

  1. De ce credeți că E3 a pierdut relevanța în ultimii ani?E3 a pierdut relevanța din cauza retragerilor treptate ale marilor publicații și a competiției crescute din partea altor evenimente, cum ar fi Summer Game Fest.
  2. Cum credeți că dispariția E3 va afecta gamerii și industria jocurilor video?Fără E3, gamerii vor pierde o platformă centrală pentru anunțuri și vor depinde mai mult de prezentări preînregistrate și comunicate de presă.
  3. Ce soluții vedeți pentru a readuce relevanța E3 în viitor?Readucerea relevanței E3 ar necesita o abordare inovatoare, poate o adaptare la noile realități ale industriei și o strategie pentru a recâștiga încrederea companiilor partenere.
  4. Care a fost momentul vostru preferat de la E3 în toți acești ani?Un moment memorabil a fost retragerea Sony din 2019, care a marcat un punct de cotitură în declinul evenimentului.
  5. Ce credeți că va aduce viitorul în ceea ce privește evenimentele majore de gaming?Este greu de prezis, dar este posibil să vedem noi formate de evenimente, poate mai distribuite în timp și spațiu, adaptate la schimbările din industrie.